MAXIMA ZILEI

Nu suntem niciodata atat de invinsi pe cat ne consideram singuri.
Charles de MONTALEMBERT

Informatiile de pe acest blog au ca sursa si www.1asig.ro si www.xprimm.ro

www.okazii.ro

joi, 8 martie 2012

Cele cinci calitati ale unui sef exceptional

Fa constant urmatoarele cinci lucruri si rezultatele pe care le astepti de la angajatii tai (si, implicit, de la afacerea ta) nu vor intarzia sa apara.

1. Ocupa-te de dezvoltarea fiecarui angajat. Desigur, te poti concentra in primul rand pe tintele si pe rezultatele pe care ti le-ai propus. Fa asta si este ca si cum ai pune caruta inaintea cailor. Fara angajati performanti,  rezultat concret nu se va putea materializa. Angajatii tai pot face lucrurile pentru care sunt pregatiti, deci este sarcina ta sa ii ajuti pe toti angajatii sa devina mai performanti pentru ca atat ei, cat si businessul tau, sa creasca mai mult.
Este rolul tau sa le pui la indemana traininguri si informatii de care au nevoie. In plus, transformi astfel plictisitorul proces de evaluare a rezultatelor in ceva mult mai important pentru angajati: progres si realizari personale. Deci, nu iti mai face griji in ceea ce priveste obiectivele de performanta si foloseste cea mai mare parte din timpul tau dezvoltand abilitatile angajatilor. Rezultatele vor veni in mod firesc.

2. Rezolva problemele imediat. Nimic nu doboara mai repede moralul angajatilor decat problemele care taraganeaza. Rupturile de comunicare intre departamente, frecusurile interpersonale, performantele sub asteptari, toate acestea au un impact negativ asupra motivatiei si entuziasmului angajatilor.
Micile probleme se transforma, intotdeauna, in probleme mari. In plus, cand ignori o problema, angajatii tai isi pierd imediat respectul fata de tine si nu ii mai poti conduce. Sa nu crezi niciodata ca o problema va disparea ca prin minune sau ca altcineva o va rezolva . Rezolva problemele imediat, oricat de neimportante ti se par.

3. Salveaza-l pe cel mai slab angajat al tau. Aproape in fiecare colectiv exista cel putin un angajat care a dat gres si a cazut in dizgratie: nu a reusit sa duca la bun sfarsit o sarcina, a ratat un telefon foarte important sau pur si simplu pare sa nu poata tine pasul. In timp, acest angajat va cobori foarte mult in ochii tai si ai colegilor lui. In timp ce angajatul incearca din rasputeri sa se reabiliteze, va fi aproape imposibil. Nu va putea face fata dezaprobarii si dispretului pe care i-l va arata echipa. Insa tu ai putea face fata acestei atitudini si l-ai putea ajuta. Inainte de a renunta la veriga slaba, fa toate eforturile pentru a o salva. Spune-I urmatoarele: "stiu ca te straduiesti sa faci lucrurile bine, dar hai sa vedem cum putem gasi impreuna o solutie, ca sa reusesti". Exprima-ti increderea si incurajeaza-l. Si, cel mai important, spune-I ca ii vei fi alaturi in tot ce va face. Nu renunta la standardele tale, doar da-I o mana de ajutor.
Gandeste-te ca angajatii tai remarcabili nu au nevoie de mult timp din partea ta, au deja toate calitatile pe care le cauti. Dar un angajat care se chinuieste sa devina mai bun are nevoie de tot sprijinul tau. Fireste, uneori nu-ti va iesi aceasta strategie. Iar cand se intampla sa nu mearga lucrurile, nu iti face griji: efortul este propria recompensa. Dar cand reusesti sa ridici un astfel de angajat, gandeste-te ce ai reusit sa faci in viata profesionala si personala a acestuia. Nimic nu se compara cu asta.

4. Fa-le celorlalti un serviciu, nu tie insuti. Nu deveni egoist si narcisist, si nu divaga niciodata cand le multumesti angajatilor pentru performante aducand in discutie cat de grozav esti tu. Rezultatele tale, gloria si faima ta trebuie reflectate, dar niciodata expuse direct.
Cand angajatii tai exceleaza, si afacerile tale merg bine. Cand echipa ta obtine un premiu, si afacerile ale sunt premiate. Cand te lupti sa salvezi un angajat slab si el devine remarcabil, aminteste-ti ca ei, angajatii, trebuie felicitati si nu tu. Tu ti-ai facut doar treaba si esti un sef exceptional. Cand te porti ca si cum esti mai putin important decat angajatii tai si cand nu le ceri angajatilor sa faca ceva ce tu insuti nu ai face, toti ceilalti stiu cat de important esti tu, de fapt.

5. Aminteste-ti intotdeauna de unde ai pornit. Nu uita ca, pentru angajatii tai, mai ales pentru cei noi, esti ca un star. Esti "big boss". Din acest motiv, unii dintre angajati vor dori pur si simplu sa vorbeasca pentru cateva minute cu tine, fara sa iti comunice lucruri extrem de importante. Doar sa iti vorbeasca. Iar cand acest lucru se intampla, ai de ales. Fie ii poti lasa balta pentru ca ai ceva foarte important de rezolvat, fie acorzi momentului importanta pe care ei, angajatii, o asteapta. Ai sansa sa devii mentorul lor, sa ii inspiri, sa le insufli incredere in tine si in ceea ce au de facut si chiar sa le dai speranta ca lucruri extraordinare se vor intampla in viata lor. Facand asta, chiar devii un mare star in ochii angajatilor. Un sef exceptional.
Aminteste-ti mereu de unde ai pornit si fii recunoscator stelei tale norocoase. Da, esti un sef exceptional!


Sursa http://www.manager.ro/

Un comentariu: