MAXIMA ZILEI

Nu suntem niciodata atat de invinsi pe cat ne consideram singuri.
Charles de MONTALEMBERT

Informatiile de pe acest blog au ca sursa si www.1asig.ro si www.xprimm.ro

www.okazii.ro

luni, 5 martie 2012

Cele opt calitati ale unui angajat remarcabil

Nu-ti mai bate capul cum sa fii un angajat bun, gandeste-te cum sa fii nemaipomenit! Iata ce face un angajat cu adevarat remarcabil, in opinia lui Jeff Haden, consultant in afaceri si autor al mai multorbest-sellere de business.

Cei mai buni angajati sunt de incredere, proactivi, silitori, lideri si discipoli minunati. Au calitati bine definite si nu foarte usor de gasit. Putini trec la nivelul urmator. Cativa dintre ei devin remarcabili si au calitati care pot sa nu apara in lista performantelor evaluate la locul de munca, dar au un impact important asupra performantelor.

Iata cele opt calitati ale unui angajat remarcabil in opinia lui Jeff Haden pentru Inc.:

1. Ignora fisa postului. Cu cat compania are mai putini angajati, cu atat este mai important ca angajatii sa se poata descurca prin propriile forte, sa se adapteze rapid prioritatilor si sa duca la bun sfarsit orice proiect. Cand un proiect important este in pericol, angajatii remarcabili stiu, fara sa li se fi spus, ca este o problema si sar in ajutor fara sa li se fi cerut, chiar daca nu e in fisa postului lor.

2. Sunt excentrici. Cei mai buni angajati sunt adeseori diferiti: excentrici, ciudati, uneori lipsiti de respect, chiar incantati sa fie diferiti. Par neobisnuiti, dar dintr-o perspective pozitiva. Personalitatile neobisnuite trag lucrurile in sus, fac munca mai amuzanta si transforma grupul intr-o echipa aparte. Cei care nu se tem sa fie diferiti adeseori vin cu cele mai bune solutii si idei.

3. Stiu cand sa se implice. O personalitate diferita poate fi amuzanta pana la un punct. Cand apare o provocare importanta sau cand situatia devine stresanta, cei mai buni angajati inceteaza sa-si mai exprime individualitatea si se incadreaza perfect in echipa. Angajatii remarcabili stiu cand sa se joace si cand sa devina seriosi, cand sa fie obraznici si cand sa se conformeze. Este o balanta dificil de echilibrat si numai cativa pot face asta cu usurinta.

4. Ii lauda in public pe ceilalti. Laudele din partea unui sef pica bine. Dar laudele de la colegi te fac sa te simti minunat. Angajatii remarcabili recunosc contributia celorlalti, mai ales in grupuri in care cuvintele lor capata o importanta si mai mare.

5. Nu se plang in public. Toti vor ca angajatii sa lase pe mai tarziu problemele, dar unele sunt mai bine gestionate in particular. Cei mai buni angajati se simt in masura sa aduca in discutie subiecte spinoase in sedinte sau in cercuri restranse pentru ca performantele lor le dau dreptul si lejeritatea de a face asta. Angajatii remarcabili, insa, vin la tine inainte sau dupa sedinte pentru a discuta problem delicate, stiind ca, daca ar comenta in sedinte ar declansa o adevarata “furtuna” a dezbaterilor.

6. Vorbesc cand altii nu o fac. Unii angajati ezita sa vorbeasca in sedinte. Unii nu vorbesc nici in particular. Angajatii deosebiti au un talent innascut in ceea ce priveste problemele din companie si isi fac griji pentru cei din jurul lor, astfel ca pun intrebari si ridica probleme importante despre care toti ceilalti evita sa vorbeasca.

7. Le place sa dovedeasca faptul ca ceilalti nu au dreptate. Auto-motivarea izvoraste uneori din dorinta de a demonstra faptul ca scepticii nu au dreptate. Educatia, inteligenta, talentul si abilitatile sunt importante, dar dorinta este decisiva. Angajatii remarcabili sunt determinati de ceva mai presus si mai personal decat dorinta de a-si face treaba bine.

8. Sunt mereu agitati. Unii oameni sunt rareori multumiti la modul pozitiv vorbind, si sunt mereu preocupati cum sa imbunatateasca ceea ce au facut, cum sa faca mai bine lucrurile. Angajatii buni urmeaza procedurile companiei. Angajatii remarcabili gasesc noi solutii pentru a face lucrurile chiar mai bine, si nu pentru ca este de asteptat ca ei sa faca asta… ci pentru ca nu se pot abtine sa nu o faca.

Sursa articol http://www.manager.ro/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu