STIMATI COLEGI DIN ASIGURARI DAR SI STIMATI CLIENTI !!!
Asa cum a legiferat si CSA, raspunderea privind
corectitudinea colectarii datelor necesare incheierii unei asigurari revine in
totalitate persoanei care incheie asigurarea indiferent ca este director de
societate sau un simplu agent. Date corecte pot fi colectate, si dau exemplu
asigurarea RCA, numai din talonul (cartea de identitate) autovehiculului si
cartea de identitate a persoanei inscrise in talon si nu din polita veche sau
alte surse. Nerespectarea acestor reguli poate aduce prejudicii de ordin financiar
atat asiguratului cat si asiguratorului.
Azi am avut un caz tipic in care s-a incheiat o polita RCA
la intrarea in vigoare a sistemului bonus-malus cu seria de sasiu gresita si de
la B0 s-a ajuns la B5 fara ca nici o persoana sa obseve greseala. De ce ?
Pentru ca toti au incheiat asigurarea folosind datele din asigurarea veche. Azi
s-a prezentat clientul si a solicitat o asigurare RCA pentru 6 luni si mi-a
intins asigurarea veche. L-am rugat sa-mi dea talonul autovehicolului si cartea
de identitate a persoanei din talon pentru ca eu doar de acolo am certitudinea
ca i-au date corecte. Am introdus datele si la afisarea preturilor toate
societatile au afisat clasa bunus-malus B1. Avand in vedere ca inmatricularea
s-a facut in 2007 prima mea reactie a fost sa-l intreb daca a avut dauna cu
acest autovehicul. Foarte contrariat clientul a a spus ferm ca NU a avut dauna.
In aceasta situatie l-am rugat sa-mi arate polita veche. Am confruntat CNP-ul,
era corect. Apoi am confruntat seria de sasiu si asa cum am banuit aceasta era
gresita. Consecinta: in loc sa primeasca clasa de bonus B6 a fost retrogradat
la clasa bonus B1. Diferenta se traduce astfel: diferenta de tarif de 25% care
in lei inseamna in acest caz 84 lei in plus la asigurare, diferenta care se va
mentine pana va ajunge la clasa de bonus B10, adica peste 4 ani si jumatate.
Ultima asigurare a fost incheiata de o persoana pe care o cunosc, fost
inspector la o societate de asigurare, azi lucrand pentru un broker. Iar
penultima asigurare a fost incheiata de un agent de asigurare de la societatea
la care a lucrat persoana care a incheiat ultima asigurare.
In consecinta stimati clienti atunci cand solicitati
incheirea unei polite RCA obligatoriu sa aveti asupra dumeneavoastra actele
autovehiculului si ale dumneavostra. Iar pentru persoanele care incheie
asigurari, colectarea datelor pentru incheierea asigurarii se face numai din
documentele autovehicului si ale persoanei inscrise in talon. Procedand altfel
riscati sa repetati o greseala facuta de altul si sa aveti ghinionul sa se
produca dauna pe asigurarea incheiata de dumneavostra, caz in care sunteti bun
de plata.
Ai dreptate in acest articol. Trebuie obisnuiti clientii ca in momentul in care se prezinta pentru reinoirea asigurarii sa aiba la indemana talonul si cartea de identitate sau permisul de conducere al proprietarului.
RăspundețiȘtergeredaca am gresit polita de asigurare la un camion in loc de 18 tone am pus 16 tone ce pot pati eu ca si agent de asigurari sau asiguratul??precizez ca lucrez pe contul altcuiva.
RăspundețiȘtergereDaca greseala este de natura sa incadreze gresit costul asigurarii, in caz de aduna este bun de plata brokerul sub care s-a emis polita, respectiv ca persoana fizica persoana titulara a user-ului pe care s-a emis polita.
Ștergere